Saturday, July 10, 2010

DEPA NI PERKAUMAN KE APA CUBA KOMEN SIKIT

Salam disini saya nak kongsi pengalaman saya bila mencari pekerjaan.....kisah nya gini saya pada ketika ini belum punyai pekerjaan,dari K.L saya balik menetap di kampung kerana sara hidup yang tinggi,jadi saya cuba cari pekerjaan di ipoh saya punyai pengalaman lah dalam bidang tertentu jadi saya ke Jusco dan lain lain complex banyak lah iklan VACANCY jadi saya cuba lah mohon dari satu kedai ke kedai lain dan dari satu syarikat ke syarikat lain yang pelik nya kekosongan disitu tapi bila kita tanya jawapan nya... inie kerja aaaa untuk cawangan lain punya ooo bukan sini....ada yang bila kita lihat iklan jawatan kosong tapi bila kita tanya,jawap nya ...tadaa...bila kita tanya balik iklan tu dia kata itu untuk kekosongan di KL lah PP lah....ada satu syarikat tu besar punya syarikat nampak profesional saya isi borang tapi dia punya siasat bapak giler punya cek....2 minggu pas tu dia call kata dapat aku syok giler laa.Selang beberapa hari dia kol blek kata aku ada masalah hutang tak selesai padahal dah 3 tahun utang tu settle..dia suruh aku fax surat clearence..aku pun fax..10 hari pas dia kol kata dapat....boleh stat keje 1 hb julai..aku terima jawapan ni pada 24hb june...korang nak tau 28hb june dia kol kate aku punya tu kena hold dulu....sampai sekarang tak tau lah....aku terkejut melihat sikap bangsa tersebut bila minta kerja di Ipoh kerana kat Kl tak lah nampak sangat racist diaorang kalau korang tak caya korang cuba....kalau keje yang kokak kokak depa nak kite yang elok sikit jangan haraplah....itulah nasib jadi orang MELAYU...tapi kawan aku bangsa ni kat KL tak lah cam nie sangat...apa patut buat yer..hati sakit ooo..korang pernah tak kena cam nie

No comments:

Post a Comment